onsdag 10 mars 2010

Ska vi påskpyssla?

Hej på er alla!

Så glad över det stora deltagandet i min första tävling! Det kommer nya deltagare varje dag! Tack snälla!
Min stol har varit upptagen hela kvällen igen! Så nu får jag passa på att blogga när den äntligen är ledig.



















Nu sitter jag med gipspaket om armen.








Jag och familjen var i Österrike och åkte skidor i januari. Första dagen trillar Alex, sonen, och bryter handleden=gips 4 veckor. 2dgr senare trillar jag och skadar tummen, stukad trodde jag och går naturligtvis inte till läkare.
Vi hade tillbringat tillräckligt med tid på akuten denna semester. Nåväl, denna stukning gick inte över, så det blev besök hos doktorn till slut.
Ledbandet var till 90% av, fick jag reda på idag, men är nu  fastsytt igen av en fantastisk personal på Handkirurgen i Malmö. Jag ska vara gipsad i 5 veckor...och är redan rastlös..

Jag surfar o läser... men blev sugen på att pyssla då jag surfade runt häromdagen bland era bloggar och blev inspirerad..


















Jag såg jättefina påskägg och söta dörrkransar av björkris, ska försöka locka min dotter, Emma att hjälpa mig så nu har jag tagit fram lite pyssel. Vi får se om det kan bli nåt imorgon!?

Kan vi inte alla påskpyssel-blogga lite! Det vore himla kul!

Till slut måste jag bara visa ett kanonköp jag gjorde på H & M häromdagen!



















En jeansväst, lite lagom sliten och mjuk. Passar till det mesta och den har redan blivit en favorit..ett litet tips om man gillar väst :-)
Visst blir den lite romantisk med tunikan o sjalen från Melmelli? Och den värmer mysigt om ryggen med :-)

Nu ska jag försöka sova med det här gipspaketet, tog lite tid att skriva idag haha.

Ha det gott allihop!

Kramis Katta

1 kommentar:

  1. Godmorgon Katarina! Stackars dig, aj aj det ser ut att göra ont det där. Ja så det kan gå va?

    Här händer det grejor minsann, ny banner och allt, tjusigt!! Och jag måste säga att din hall blev ju jättefin, de där skoddarna är underbara. Du skrev att du vill ha trägolv istället i hallen, men jag tycker det ser så himla snyggt ut med klinkersen som flyter genom kök och hall, lite fransk stuk över det hela :-) Så vill jag ha det i vårt hus också, vi funderar på att lägga in klinkers i köket och byta den befintliga i hallen så vi får samma i båda rummen.

    Snygg jeansväst och den gråa skarfsen var jättfin till. Jag är med på påskpyssel :-) Tar det till helgen då jag har lite mer tid, visar på bloggen såklart också. Ha en fin dag och krya på dig. Kraaam Paula

    SvaraRadera