onsdag 23 mars 2011

Smaksak i Blentarp jättegott surdegsbröd


Idag har har jag o Anders varit på Smaksak i Blentarp som ligger i vacker omgivning vid Romelåsen.

 Vi träffade trevliga Lisbeth Johansson som driver detta mysiga bageri/café och inredningsbutik Smaksak.

 
Lisbeth bjöd oss på gott kaffe & världens godaste biscotti.

I bageriet bakar Lisbeth choklad-, mandel-, kardemumma-, pepparkaks-, och lavendelbiscotti,
 chokladtryffeltårta och morotskaka o en massa andra godsaker.
 
Men framförallt bakar Lisbeth jättegoda ekologiska surdegsbröd. Jag kan intyga att det är verkligen gott! Jag köpte två härliga surdegsbröd med mig hem som mina barn ljublade över!

Tidigare låg här en gammal lanthandel och nu är det en inbjudande butik och café där det serveras gott kaffe och hembakat.

Under tiden som man dricker sitt kaffe kan man njuta av alla vackra saker på hyllor och bord.

Här är smakfullt inrett i gammal stil. Snart finns här också fina saker från Kate W och härlig olivolja och vinäger från Three Lily Buds hos Smaksak.
 Missa inte att besöka Smaksak i Blentarp och glöm inte att köpa ett surdegsbröd med er hem :)
Tack Anders och Lisbeth för en trevlig dag!
Lisbeths goda biscotti finns nu också att köpa på Hem & Hav :)

Önskar er en mysig kväll!
Kram Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar