måndag 27 december 2010

God fortsättning och gott slut, ny renovering på gång igen!

God fortsättning alla kära läsare!

Hoppas ni har haft mysiga juldagar!

Idag har vi stängt på Hem & Hav och jag njuter av ledigheten :)
Vi öppnar imorgon 28/12 kl 10 och har lite julrea samt Nyårsdukning på gång.


Vi har ett fantastiskt vinterland ännu och mer snö ska det komma i dagarna. 



Jag njuter av nya fina köket och har börjat lära mig gasspisen från Bertazzoni, den är kanon!

 Jag fann denna hylla på IKEA, här står nu muggar, skålar, glas som används flitigt.
Enkelt och lätttillgängligt om man ska ha en kopp kaffe eller ett glas vatten.

Idag slängs gamla köket ut och ska förvandlas till ett mysigt tv rum.

Just nu inte sååå mysigt haha.., men det är kul och spännande,
själv ser jag redan det färdiga fina resultatet :)

 Denna vägg ska brädas vågrätt och målas vit, här ska tvn sitta sen.
Pärlsponten på övriga väggar ska sitta kvar.

Min förhoppning är att väggarna ska vara klara till Nyår, så vi kan ställa möbler på plats.
Vi ska ha en liten fest här då och det vore mysigt att få lite ordning. 
Golvet tar vi itu med efter nyår, och ska då lägga samma trägolv som i köket.
Nej, nu stänger vi här för idag!


Inte alla berörs av röran här...zzzz


Ha en underbar vecka och ett riktigt gott slut på detta året så möts vi 2011!

Kram Katta

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året!! Ska bli spännande att se det nya TV-rummet! Kram Tiina

    SvaraRadera
  2. Hej
    vilka fina bilder lycka till med renoveringen, ser lovande ut
    Du verkar finna glädje i sånt många har glömt i dessa stressiga tider
    jag älskar åxå små hyllor o korgar och mycket chabby chich (kanske felstavat)
    mvh Kristina

    SvaraRadera