söndag 19 december 2010

4 advent, köksrenovering klar, Idala Gård, fåtöljlöpare

4e advent och köket nästan klart!

Nej min blogg har inte dött :) men dagar och kvällar har varit fullspikade med annat..
Det är glädjande nog hektiska veckor på Hem & Hav nu inför jul, förmodligen störtar jag på julaftonskväll. Ser redan fram mot juldagen och bara göra ingenting :)


Men visst har vi väl ett fantastiskt julväder, det är vackert som en saga! Så mysigt med allt snö, nu är det -6 och det ska visst bli upptill -20 i veckan, en aning kallt men vi får hoppas att det inte blåser.



Idag har vi varit och ätit en god italiensk inspirerad jullunch på Idala Gård.
Jag kan varmt rekommendera ett besök här, god mat, härlig miljö och trevlig personal.



Nu är vårt kök nästan klart och det har blivit så fint!


 Spisen från Bertazzoni och kylen från SMEG kom i fredags och står nu på plats!

Idag började jag sätta in lite varor i kylen, men man får väl "bo in sig lite" i den, innan alla saker har fått sin plats.

  Lite kopplingar med spisen sen ska även här lagas god mat, det ska bli spännande att laga mat på denna gasspi :)

Igår dukades det upp för middag här och..

 ...imorse fick jag njuta av en mysig frukost.

Solen och snön utanför idag blev en underbar ljusterapi.


Mitt fina skåp från On Interiör blev så fint och det rymmer nästan allt porslin och glas.

Hem & Hav är återförsäljare för On Interiör och det finns flera fina möbler i denna serie.

Igår satte vi in julgranen och klädde den så fint med kulor, änglar och hjärtan.
Kransar och tomtar har kommit fram ur sina lådor..

 Dessa gamla tomtarna från Maileg måste jag alltid ta fram...

och den här hänger alltid på samma plats..

Nyinkommet till Hem & Hav!
 Fotöljlöpare i fint linne med vackert tryck!


Löpare kan även vara fin på bordet eller på väggen  :)
Vi har också lika fina matchande kuddfodral i 40x40.


Jag önskar er alla en fortsatt skön 4 adventskväll och en fin vecka!

Kram Katta

2 kommentarer:

  1. Vilket otroligt vackert kök ni har fått och jag förstår att du kommer att trivas där. Skåpet var jättefint och verkligen pråpert på sin plats.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Hej Katta! Helt underbart....Wow vilket stort kök ni fått nu. Härligt ljusinsläpp från alla fönstrena. Och många vackra stora skåp, och tänk att få laga goda middagar med nya snygga spisen :-) Ja allt ser så himla fint ut, måste vara skönt för er att fått klart köket nu till julhelgen. Härligt!! Ha det gott. Kraaaam Paula

    SvaraRadera