tisdag 14 september 2010

Vinprovning - Three Lily Buds Restaurant

I lördags var jag på en trevlig vinprovning hos Anders Paulsson på Fridhems Gård!


 Vinexperten Carsten Migliarina var där och berättade om alla goda Sydafrikanska viner som vi fick smaka.


Avondale, Merlot (organic)
Creation, Pinot Noir
Joubert-Tradouw, Chardonnay
Louis, Cabernet Sauvignon/Merlot
Migliarina, Shiraz
Rozendal, Cabernet Sauvignon blend (organic) 
Reyneke, Shiraz, Cabernet Sauvignon/Shiraz/Merlot, Sauvignon Blanc (organic)





Här på gården öppnas inom kort Three Lily Buds Restaurant av Stuart MacDougall och med stjärnkocken Jeffrey Scott Brown i köket lovar jag att ni får underbar mat!


Jag fick i lördags glädjen att smaka på Jeff´s små specilitéer! Sååå gott allting!

Ljuvliga pilgrimsmusslor med spenat och härliga kryddor!
Många härliga goda ostar!

Det finns en jättefin fullt utrustad, ljus och fräsch lägenhet i två plan att hyra här.


Jag har hjälpt till med New England stylingen!


Man sover ostört och gott här på landet i sköna sängar med lyxiga påslakan från
Canada Goose Home.
Kuddar, plädar och påslakan finns också att köpa i vår butik Hem & Hav!


Hem & Hav säljer också Anders Paulssons goda vinäger och olivolja från Sydafrika.


Det ska bli så trevligt med en Gourmetrestaurang på nära håll och
jag kan klart rekommendera ett besök här!

www.threelilybuds.com
 
Ha en fin kväll!


2 kommentarer: