tisdag 18 maj 2010

GreenGate och Lexington i köket


Äntligen har vi solsken och vi har fått varor från GreenGate! Det kryper fram en mysig sommarkänsla i kroppen med alla dessa glada färger :-) Underbara små skålar, kan väl aldrig få för många av?

De ljuvliga kaffekopparna som ger sommarblom året om är snart en klassiker, ett litet fat följer också med.
Superfina små färgglada kar för peppar och salt och paisleymönstrade kökshanddukar till höger kom också idag..
 Just nu känner jag för att byta ut allt mitt porslin...
.
Det finns så många mönster och färger att välja på att jag tror de flesta finner sin favorit.
Jag gillar dessa randiga, de är har sommarkänsla för mig...

...de randiga lattemuggarna har dessutom ett fint GreenGate tryck inuti :-)

 I helgen provade vi Lexingtons bestick, de är superfina och knivarna är kanon att skära kött med!
Visst är de snygga?

 

Idag har vi sol och härligt väder, vårt plommonträd har just slagit ut och min fina trädpion har stora fina knoppar....
 
jag älskar pioner det är min favoritblomma..

...och här är min favorit,Yatzie!

Välkomna att gå med i vår grupp på Facebook som heter Hem & Hav!

Kram Katta


5 kommentarer:

  1. So beautiful collection! I like the floral decor so musc! It smells of Summer!!!
    Happy day!
    Vale

    SvaraRadera
  2. Love Greengate too!
    Great pics.
    Suzanne

    SvaraRadera
  3. I love so much Greengate!!!
    The cup are so lovely and your dog is beautiful!!!
    Hugs Annamaria

    SvaraRadera
  4. Ja Greengate har allt underbara saker:)
    Somrigt värre...
    kram sandra

    SvaraRadera
  5. mia-marie@home.se6 mars 2011 kl. 22:47

    Hej, om du tröttnar på dina Lexingtonbestick så måste (!) du höra av dig!!! Eller har du tips på var jag kan hitta dom? (verkar inte finnas i deras sortiment längre....)
    Kram/mia-marie@home.se

    SvaraRadera