måndag 17 maj 2010

Gamla krittavlor

Gamla kotavlor är jättefina! 

Jag fick ett par av Maria som jag hängde på väggen och skrev fredagkvällens meny.
 
De fina krokarna kommer från Gorm Byggnadsvård på Österlen.

I går kom det nästan inget regn här och trädgården kallade!
 Framsidan i vår trädgård behöver en ansiktslyftning.
 Här under en fin kastanj fanns bara gräs o mossa. Nu är det uppkört med en liten smidig jordfräs. Inom ramen av stenar ska det bli en mysig väl skyddad sittplats inramad av lättskötta buskar, buxbom och lavendel.
 Tiden går fort och man hinner inte alls så mycket som man önskar. Nu längtar jag efter att plantera nästa helg.


Hoppas att vårvärmen kommer snart :-)
Kram Katta

3 kommentarer:

  1. Hej Katta,

    Men ååhhh vilken underbar blogg du har, tillsammans med ett vackert hem och en habegärsväckande butik! Så glad jag är att du lämnade en hälsning hos mig - tack för den - så att jag kunde hitta till dig!

    Varmaste hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Idag har vi solsken här hos oss, knappt jag tror det är sant. Äntligen säger jag bara :-) Kotavlor är så fina, jag har en gammal fin också, vad snyggt att hänga två i krokar på väggen under varandra och skriva matsedeln på, superfint! Kram Paula

    SvaraRadera