måndag 12 oktober 2009

Ronneby Brunn Hotel

Att jobba med inredning är jätteroligt!

Mitt roligaste inredningsprojekt hittills är när jag och min kollega Peter Strand, Framtiden interiör & design fick jobbet att fräscha upp delar av Hotel Ronneby Brunn.
Vi gjorde om både lobby, bar och en restaurangdel.


När vi kom dit första gången såg det ut så här.


Mörkt och trist, tycker jag..

Vi bytte golvet och på väggarna satte vi vit liggande träpanel.
Pelare, lobbydisk och bardisk målades vita. Ljusa linnegardiner sattes upp så vi fick fint ljusinsläpp. Och då blev det så här...den randiga soffan, "Loveseat", är en jättefåtölj för två.


Vi satte in vita fåtöljer med avtagbar klädsel, och fick till en marin känsla med randiga kuddar och tavlor från tavlor från Ocean House www.oceanhouse.se.
Mysiga lyktor med levande ljus är viktiga små detaljer.
Det önskades fler sittplatser vid baren under kvällar, vi valde då enkla stilrena sittpallar i svart/brunt skinn för att bryta.
Jag tycker själv att det blev kanonfint! Borden hade vi tyvärr inte fått på plats när jag fotade.

Nu välkomnas man av en ljus fräsch lobby med kustnära känsla!
Ronneby Brunn är ett stort hotell med jättefint läge, bad, spa, tennis och golf alldeles intill.
Besök gärna fräscha Hotel Ronneby Brunn. www.ronnebybrunn.se här finns trevlig personal som tar väl hand om dig!

2 kommentarer:

  1. Men vad fint det blev! Så ljust mot det murriga tidigare. Bäst!
    Må så gott.
    Yvonne

    SvaraRadera
  2. Nja, trevlig personal vet jag inte om de har direkt. Vissa var kanske trevliga men övervägande ganska snobbiga, tvära och irriterade upplevde vi när vi var där 4 dagar i somras.

    Men vilket lyft ni har skapat. Snyggt!

    SvaraRadera