onsdag 27 oktober 2010

Stålstolar från Nordal och goda polkarödbetor

Grå stålstol från Nordal
Vi har fått in dessa fräcka stålstolar från Nordal.

Antikvit stålstol Nordal
De finns i många olika färger och även som pallar.


 Har ni provat polkarödbetor? Jag gjorde en enkel sallad med dessa som tillbehör i helgen.
 De ser nästan ut som vanliga rödbetor innan man delar dem.


Jag skalade dem och skivade i tunna skivor och lade dem i en lag av socker, ättika och vatten precis som pressgurka.


Det blev mycket dekorativt och gott! Jag serverade dessa som tillbehör till en kalkonrulle som jag fyllt med färska örter, dijonsenap och fetaost, som grillades i ugnen och hade också ugnsbakade rotfrukter till. Såå himla gott!!


400g skalade och hyvlade polkarödbetor
2 msk ättiksprit (12%)
4 msk strösocker
1 dl vatten

Rör ihop ättika, socker och vatten. Blanda ner de skivade och skalade polkabetorna i ättikslagen.
Låt stå och dra en stund. :)


Idag fick vi Lexingtons julkollektion, det är lådor med nya varor överallt! Imorgon börjas det med lite jul på Hem & Hav, lite lagom blir väl bäst vi skippar julmusiken ännu. Visar er imorgon!


See you soon!
 
Kram Katta

2 kommentarer:

  1. hej Katta, så mycket gott du lagar, såg så härligt ut med det randiga. Den vita stolen blev jag kär i. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilka ljuvliga stolar, kul att dom finns i olika färger, snygtt att blanda!! Fifig du är med rödbetorna! :) Trevlig helg, Kram Tiina

    SvaraRadera