tisdag 22 juni 2010

Min trädgård och nya varor

Min trädgård
Förra helgen fick vi nästan klart den där platsen under det stora trädet, där det tidigare bara växte mossa,
nu har vi släppt in lite solljus, lagt sten och det blev en liten mysig plats.


Runt omkring har jag planterat buxbom, lavendel, hostor och snöbärsbuskar (smällebär), bollpilar och ett mandelträd som hade så söta rosa blommor när vi köpte det. 
 I den högre zinkbaljan baljan tänkte jag ha vatten och ska nu köpa en liten pump och lite växter. Jag hoppas man kan ha någon sorts näckros i den eller någon annan vacker vattenväxt. Tips är välkomna!
Jag är helt grön på vattenväxter :-)


Trots den kalla våren har det blommat så vackert överallt och hela tiden blommar något nytt,


efter syren och äppelträd kom liljekonvaljen och min stora trädpion


den har jag köpt för 10:- på utförsäljning i Köpenhamn, är nu en stor buske på över 1 m och hade massor av vackra blommor!


och nu blommar rhododendron, lite gammal och skröpplig men har ännu vackra blommor




Nya varor!

Det har kommit en sändning med mysiga krukor, fågelburar, gammaldags torkställningar,



plåtlådor, plädar, lyktor mm jättemysiga saker från Chic Antique!


Nu längtar jag blommande rosor och lavendel!

Må gott och ha en härlig vecka!
Katta

4 kommentarer:

  1. Wow, vilken fin trädgård du har! Och vilken ljuvlig torkställning. Går det att beställa den via nätbutik (kan tänka mig att den blir lite dyr att frakta)?
    Mvh Jennie

    SvaraRadera
  2. Oj så fina bilder!!! Verkligen urvackert!
    Snygga nya saker också!
    kram

    SvaraRadera
  3. Kanonfin trädgård!! Mysig och ombonad! Fint med slingrande gångar och den fiiina utegruppen!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  4. Hej Katarina! Vilken underbar uppvuxen och lummig trädgård du har, ger lite engelsk feeling tycker jag med de små gångarna och med pil staketet, härligt!!! Ombonat och mysigt. Ett sådant staket vill jag också försöka sätta i vår trädgård. Tack för inspirationen, nu fick jag massor av ideér i huvudet..hihii. Ha en fin dag. Kram Paula

    SvaraRadera