torsdag 6 maj 2010

Jag älskar blått!

Blått är min favorit färg!
Var jag än går fastnar jag alltid på blått, kikar jag på skjortor och blusar av alla de slag är det ändå en blå som hamnar i påsen hem! Och visst är det härligt med blått, det ger en känsla av sommar och hav..


En bordslöpare från Nyblom & Kollén, i härliga blå nyanser och en enkel skaldjurssmörgås, mums va gott!


Samma mönster finns också som matta, den har jag valt till mitt kök det blev så fint.

Denna söta servett kommer också från Nyblom..

och deras fina stolsfodral är snart en klassiker, som är så fina och prisvärda. 


Underbart söta förgätmigej!

Denna blomma betraktas sedan gammalt såsom en kärlekens eller vänskapens minnesblomma.

Mina står fint inne i växthuset och skyddar sig mot den kalla vinden idag :-)


Väderleksutsikterna för vår ridtur på Österlen till helgen ser inget vidare ut, 5 grader, blåsigt och regn brrr..
Vi ska bo på Blåsingsborg bara namnet talar ju för sig själv...


..men det blir nog mysigt, det är en klassisk gammal skånegård ca 2km söder om Kivik.
Så det blir avkoppling, frisk luft och god mat för hela slanten!
 
Ha en skön helg alla!
Kram

3 kommentarer:

  1. Blue like the sky and the sea! Nice items in this colour! Lovely flowers! We have rain today...hope in the sun for the week end!
    Warm greetings!
    Vale

    SvaraRadera
  2. Blått är favoriten här också! Just nu blommar mina ormöga för fullt och det är så vackert! Önskar er en riktigt skön och rolig helg, trots den trista väderprognosen! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Katta! Hoppas ni fick en mysig tur i vackra österlen. Låter så himla mysigt med en ridtur i detta vackra landskap vid havet. Blått som accesoar färg mot vitt är sååå fint. Jag tycker precis som du att de ger en känsla av sommar, himmel och hav, salta bad. Däremot har jag knappast några blå kläder i min garderob, mest svart och vitt och pasteller, kanske dags att prova på lite blåa plagg också nu till sommaren :-) Ha det gott. Kraaaam Paula

    SvaraRadera