söndag 11 april 2010

Min lampa har kommit!

Så har jag äntligen fått hem min efterlängtade taklampa!















Jag hade bara sett den på bild, men det blev faktiskt just som jag tänkt mig och jag är jättenöjd :-)


Nya kuddfordralen som jag tidigare tipsat om, har anlänt till butiken i veckan.
Här under syns kuddfodral Regatta, som även finns som gardinlängd.
Visst är den sommarfräsch!

Lite "coastliving" känsla blir det även med dessa snygga kökshanddukar, Regatta, som har en kul detalj med en öljett som hållare!

Kuddfodralen Notre Dame är också jättefina och passar nästan överallt!  .

































Dessa finns också som superfina hissgardiner.
Idag har gardinerna kommit på plats i butiken, jag ska bara fota så ska jag visa så fina de är.
















Det kom också söta små lampskärmar, med Notre dame..även denna design med vit botten finns som en 1700-tals gardin, med samma fina tryck.

Nu måste jag tipsa om underbara doftljus från Danmark som jag inte kunde motstå på en av inköpsresorna.


















 Jag föll först för den charmiga gammaldags glasburken, och sen de milda underbara dofterna, och när jag såg de fina färgerna blev det ett givet inköp! Visst är de fina! Synd man inte kan doftblogga :-)


















 Till och med namnen på ljusen är tilltalande, tex. Månedans eller Aebleblomst.

Jag köpte även in saltscrub, som gör gott för huden när man duschar och ansiktsmask i form av pulver som man själv blandar upp med vatten, superhärligt!!


















Visst behöver man väl en våruppfräschning själv med, precis som hemmet och trädgården haha :-)

Jag önskar er skön vårvecka med strålande sol!

Kram Katta

4 kommentarer:

  1. Regattakudden var ju grymt snygg!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin lampa, jag håller verkligen med dig! Jag tror att jag får ta mig en tur till Skåne och din fina affär!
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Wow vilken fin blogg du har. Gillar allt!! Ha det gott...

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Katta! Ljuvlig bild från ditt vackra kök, lampan blev ju toppenfin där över bordet. Du har så himla fint i varje vrå sitter och tittar på alla fina detaljer och njuter :-) fick söta tröstpriset häromdagen, gud vilka ljuvliga tvålar, luktar underbart, och lilla påsen såå söt, hjärtat har jag hängt på en liten krok i finrummet, söt även den. Ja jag sken som solen hela dagen, ljuvliga små saker. tusen tack, vilken tur att få ett så fint tröstpris, jag är sååå glad :-)

    Ha nu en toppendag. Stor kram Paula

    SvaraRadera