lördag 27 februari 2010

Underbara franska jalusidörrar!

Äntligen fick vi hem våra pardörrar!

Är de inte ljuvliga?

De passar fint i vår nymålade hall. Vi målar grått, jag önskade egentligen en betongliknande vägg, men det fick bli gråmålat.

Det är svårt att välja grå färg..det blev till
slut den ljusare grå färgen.


Jag tror det blir jättefint! Hoppas hinna bli klar idag så jag kan börja med det roliga, stylingen!


Mannen blir förstås snart tokig.. :-) knappt är sista listen på plats förrän jag kommer med alla saker, men han brukar hålla med att det blir fint till slut.

Jag tänkte skriva något vackert på väggen med vit text, men jag vet ej vad.
Hjälp mig gärna med förslag!
Bäst man hjälper till med målningen nu..

Ha en go lördag!

Katarina

4 kommentarer:

  1. Vi kommer över och kollar in det sedan:) Ser fint ut!

    SvaraRadera
  2. Jeg har en stor tekst skrevet på min væg, som du kan se på min blog. Den er jeg mget glad for... Men ellers er jeg mest til enkelte ord og korte udsagn, der siger så meget... har du ikke et ord fra din barndom/forældre, der siger noget specielt ? kram fra conny

    SvaraRadera
  3. Franska jalusidörrar, vilken lycka!! Superfina är de, ska bli spännande och se hur hallen blir när den är klar. Kommer garanterat att bli hur fint som helst det är jag helt övertygad om, du har så himla fint hemma. Jag har väggord som jag skrivit på väggen i mitt vardagsrum, (på danska) men det kräver stor vägg för att det ska göra sig när det är flera rader text, men kolla i svenska dikt böcker och ta en strof därifrån kanske, eller varför inte del av texten från favorit sången....

    Hoppas du hittar något du gillar. Trevlig söndag. Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Vilka underbart vackra jalusidörrar! Spännande att få se hallen när den är färdig! Kommer bli hur fint som helst!!!

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera